Litigation s.r.o., Ing. Miloslav Klas, CSc., Ing. Jaroslav Drobný
Článek ke stažení zde
Stagnace, krize ekonomik zemí EU a GREEN DEAL
Poslední dobou na jedné straně v EU vidíme ve jménu cílů GREEN DEAL výrazné direk vní omezování hutní výroby, strojírenství, zemědělství i energe ky. Na druhé straně produkty, které v Evropě kvůli omezením chybí, se nahrazují dovozem ze zemí mimo EU.“ Tyto dovážené neevropské produkty přitom většinou nemusí splňovat normy EU.
Zdroje financování EU a uhlíkové daně. Emisní povolenky jako skrytá daň EU
Tento výše uvedený stav je sice na první pohled nelogický a nepochopitelný. Při sledování cesty peněz a dle zásady „komu ku prospěchu“ lze vše snadno vysvětlit. Zcela zde pomineme velmi smělou, ale reálně utopickou a biologicky, fyzikálně, chemicky a sociálně nerealizovatelnou ideu všenápravy životního prostředí absolutním omezením produkce CO2.
Při hledání smyslu GREEN DEALu, se nám ze skrytu jasně vynořují nároky na neomezenou vládu centra EU spolu s Německem a Francií. Vysvětlení původu zákonných zdrojů příjmů centrálních struktur EU, je následující:
1) EU v podstatě není oprávněna stanovovat a vybírat z členských států jakékoliv daně mimo zdroje vyjmenovaných finančních příjmů, které jsou omezeny na:
a) paušální % HND (hrubého národního důchodu) členských států – tato položka je konstantní a EU nemůže počítat s jejím skokovým navýšením, spíše naopak
b) cla na dovoz zboží ze zemí mimo EU – čím větší dovozy zboží ze zemí mimo EU, m větší příjmy pro Unii
2) EU našla další zdroj financí pro svůj rozpočet v podobě uhlíkové daně, tedy fak ckého monopolu EU na vydávání a prodej emisních povolenek. Tyto jsou koncipovány tak, že jejich cena v čase strmě narůstá.
3) Struktury EU, zejména ty nevolené, mají prioritně finanční zájem na rychlé realizaci GREEN DEALu prostřednictvím emisních povolenek (čím větší rychlost realizace GREEN DEALu, m větší příjmy EU). Nejde tady v žádném případě o obecně prospěšný zájem, ale soukromě prospěchářský mo v k obohacení nevolené úzké skupiny. Emisní povolenky způsobují razantní snížení produkce průmyslu, zemědělství a energe ky zemí EU. Kri cké snížení produkce ekonomik států Unie mocenské struktury EU nezajímá. Nedostatek všeho (dříve vyráběného nebo produkovaného v EU) je maskován dovozy ze zemí mimo Unii (včetně Číny, Ruska), ze kterých jsou vybírána opět řídícími strukturami EU dovozní cla.
4) U dovozů do EU ale nacházíme nesystémové výjimky z celního za žení. A to například u zemědělských produktů zemí jako jsou státy MERCOSUR (Argen na, Brazílie, Paraguay, Uruguay) a Ukrajina. Zemědělské komodity dovážené z těchto států nemusí plnit přísné evropské kvalita vní požadavky na obsahy zakázaných látek - např. zbytky pes cidů, an bio k. Samozřejmě nebyly vypěstovány či odchovány v souladu se zásadami GREEN DEALu, požadavky na welfare zvířat a evropskými požadavky na odlesňování (omezení produkce CO2). Navíc je mnohdy k výrobě rostlinných produktů (obilí, kukuřice, sója) i živočišných produktů (maso, mléko, vejce) z těchto zemí použito gene cky modifikovaných organismů (GMO). GMO v Evropské unii podléhají přísnému schvalovacímu procesu a některé státy je zcela zakazují – měl by tedy být zakázán i jejich dovoz. Unii tedy nejde až tak o zdravé životní prostředí, zdravé potraviny pro evropské obyvatele, ale jde zde hlavně o získání finančních zdrojů pro vládní centra EU a finanční skupiny blízké strukturám EU. Podrobněji k problema ce bodu 4 - Zdeněk Jandejsek: https://youtu.be/oALL_bBeZpo
Důsledky uhlíkových emisních povolenek v ekonomikách členských států
EU chce stále více peněz, které může dílem přerozdělovat a dalším dílem spotřebovávat. To znamená stále více moci pro EU, další centralizaci a militarizaci. To ovšem přináší zadlužování, pádivou inflaci, zhoršování stavu ekonomik členských zemí až do úplného ekonomického exitu významné čás zemí Unie.
Následkem tedy bude, že dosavadní formální symbio cký vztah členských zemí a centra EU pohromadě s Německem a Francií je nahrazován zjevnými vztahy predátorskými a parazi ckými. Členské země v roli hos telských organismů budou centrálními predátory a parazity omezeny až na holé základní životní funkce anebo i zaniknou.
Výše u vedené skutečnos podrobněji popisuje a verifikuje aktuální článek z konzerva vních zdrojů USA a dalšího zdroje ČR, viz odkazy:
Článek z The American Spectator, 20.6.2025
https://www.zsch.cz/news/uhlikova-dan-a-zelena-dohoda-klima cka-loupez-eu-je-v-plnem-proudu/
Článek ekonoma Lukáše Kovandy, 3.7.2025
https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/green-deal-evropska-komise-by-rada pritvrdila.A250702_103246_p_ekonomika_nef
Rozhodování EU o GREEN DEALu, emisních povolenkách je pro členské země EU právně nezávazné.
EU v oblas emisních povolenek a zelené poli ky není oprávněna členské státy jakkoliv úkolovat, zavazovat, omezovat a vystavovat sankcím a poplatkům.
Rozhodování o klima ckých opatřeních EU (GREEN DEAL, uhlíkové povolenky) hodno Polský ústavní soud na podnět polských poslanců jako činnost zcela mimo zákonný rámec pravomocí orgánů EU, které jim byly přístupovými smlouvami svěřeny. Polská ústava a logicky – precedentně – tedy i česká ústava a ústavní práva dalších členských zemí EU, jsou postavena nad čás unijního práva v oblas energe ky. Tedy i nad GREEN DEAL a uhlíkové povolenky. EU si svévolně hlavně v oblas energe ky, ale i dalších oblastech, dotvořila vlastní pravomoci a obešla ústavně stanovená pravidla pro přenos kompetencí – viz podrobněji odkazy:
Článek na webu ECHO24.cz ze dne 16.6.2025
https://www.echo24.cz/a/HSust/zpravy-svet-polske-pravo-vic-eu-rozhodnu-ustavni-soud-green deal-rozhodneme-sami
Článek právníka Zdeňka Koudelky, 20.6.2025
https://www.pressreader.com/ar cle/281711210621261
Rozhodnu Polského Ústavního soudu, 10.6.2025
https://trybunal.gov.pl/postepowanie-i-orzeczenia/wyroki/art/ksztaltowanie-przez-unie-europejska-i jej-organy-kompetencji-do-wyboru-przez-panstwo-czlonkowskie-zrodla-energii-i-ogolnej-struktury zaopatrzenia-rzeczypospolitej-polskiej-w-energie-3
Emisní povolenky jsou tedy skutečně jen nezákonným účelovým opatřením, které nemají oporu v právních řádech EU, která jí byla v přístupových smlouvách svěřena, ani v právech členských zemí EU. Co zákony neukládají nemusí nikdo respektovat, činit či snášet. Žádný členský stát EU tedy nemůže být nucen k placení emisních povolenek a plnění pravidel GREEN DEALu. Tedy pokud tato pravidla nepřijme o své vůli a emisní povolenky pak bude ochoten pla t dobrovolně.
Článek ke stažení zde
Zemědělská společnost Chrášťany s.r.o.
Chrášťany 172
606 850 755 -ředitel
721 080 613 -hlavní agronom
602 400 701 -chmelař,agronom
732 620 444 -pozemky
(evidence,nájem,pacht,koupě pozemků)
728 399 733 -hlavní mechanizátor,chmelař
313 582 308 - účtárna
313 582 931
Vytvořeno službou Webnode